dinsdag 16 oktober 2012

fan van Joke van Leeuwen


Zoon en ik zijn fan van de boeken van Joke van Leeuwen en juist die boeken met veel plaatjes. Tekeningen die iets aan het verhaal toevoegen, zoals de klassieker Het huis met zeven kamers uit 1979 (afb. 2) en het boek voor volwassenen Alles is nieuw (2008, afb. 2). Grappig, geestig, verrassend en opvallend tijdloos, want het boek met de zeven kamers verscheen al in.

Voor mezelf had ik net bij de bieb het boek Toen mijn vader een struik werd gehaald, maar zoon pakte juist dit boek toen hij verplicht 7 minuten moest lezen :-) En als kunsthistorica kan ik natuurlijk het boek over kijken: Halve hond heel denken zeer waarderen. Dat doet me gelijk aan de halve koe van Lucas van Leyden en Durer denken, maar dat wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: