zondag 22 september 2013

Meelfabriek in Leiden





Den Haag heeft de Electriciteitsfabriek, maar Leiden heeft de Meelfabiek!
Prachtige monumentale gebouwen die nu een cultureel programma hebben, welliswaar tijdelijk. En bij de Meelfabiek moet je snel zijn: de expositie is alleen nog het laatste weekend van september te bezichtigen.

De Lakenhal heeft een aantal Leidse kunstenaars gevraagd om werk voor de Meelfabiek te maken of bestaand werk op te hangen. Ik was er wel eens eerder geweest: ooit heb ik hier met Tegen-Beeld een rondleiding gehad. Ik kreeg nog een meelzak mee, die ik ben ik helaas in een van de verhuizingen kwijt geraakt. En ik zag daar een van de eerste voorstelling en van Fields of Wonder.

Al dwalend door het fotogenieke gebouw kom je dan werk tegen van o.a Iemke van Dijk, Guido Winkler en
Maurice Braspenning. (cirkel van Iemke, werk van Guido en dan sta ik met Maurice rechts voor zijn grote werk).



Geen opmerkingen: