zaterdag 3 november 2012

TEDx Leiden

Op 2 nov. was de eerste TEDx bijeenkomst in Leiden en ik was er bij.  Een inspirerende dag en waarbij ik nog sterker het gevoel krijgt dat de tijd aan het veranderen is, niet meer en nog beter, maar bewust wording van jezelf en de omgeving, initiatief nemen, locaal en verantwoord denken en natuurlijk co-creatie! Ik was verrast door de toevoeging van muziek en dans in het totale dagprogramma, waardoor ik me gelijk weer thuis voelde...bekijk hier de foto's

Hoewel ik het toch een beetje raar blijf vinden dat de sprekers in het Engels spreken voor een bijna 100% Nederlands publiek, snap ik het wel: een internationaal initiatief waarbij alles op video wordt opgenomen, zodat je via filmpjes de "talks"kunt terugkijken en je ook weer kan laten inspireren door andere filmpjes. Doet me een beetje denken aan de tijden van de Verlichting, waar de wetenschappelijke voertaal Frans was. 

Geen opmerkingen: