zondag 12 juli 2009

Colours of Brazil



Rotterdam staat deze zomer in het teken van Brazilië. Ik bezocht vandaag de tentoonstelling van Braziliaanse kunstenaars in Boijmans. Het was niet een grote expo, maar mooi, poëtische en met die prachtige bijzondere kleuren.
Helaas was er een net een paal gevallen uit het kunstwerk van Neto, zodat ik me niet in dat kolossale groen/roze kunstwerk met panty's en aarde kon begeven. Wel zag ik voor de tweede keer de raadselachtige bolides van de Oiticica die hij in de jaren zestig maakte. Raadselachtige doosjes, verborgen ruimtes, kleurstof en rode aarde. Ooit mocht je ze als bezoeker ze aanraken en ermee mee spelen, maar nu zijn ze helaas daar te kwetsbaar voor. Jaren geleden zag ik deze voor het eerst op de Documenta, toen ik er in m'n uppie naartoe gefietst was.

Geen opmerkingen: